Şanlıurfa’da emeklilik planlayanlar dikkat: 2027 asgari ücret zammı öncesi borçlanma fırsatı

Borçlanma tutarları, başvuru tarihinde geçerli olan brüt asgari ücret üzerinden hesaplandığı için 1 Ocak 2027 itibarıyla yürürlüğe girecek yeni asgari ücretle birlikte maliyetler ciddi oranda artacak. SGK üzerinden gerçekleştirilen ihya ve borçlanma işlemlerini daha düşük maliyetle tamamlamak isteyen vatandaşların, yıl sonuna kadar başvurularını e-Devlet üzerinden gerçekleştirmesi gerekiyor.

Kadın sigortalıların her çocuk için iki yıla kadar yapabildikleri doğum borçlanmasında, ödenecek en düşük tutar brüt asgari ücretin yüzde 32’si üzerinden belirleniyor. 2026 yılı güncel tarifesine göre, aylık en düşük doğum borçlanması maliyeti 10 bin 569 lira 60 kuruş olarak uygulanıyor. İki yıllık (24 ay) tam borçlanma yapmak isteyen bir sigortalının toplam 253 bin 670 lira 40 kuruş ödemesi gerekiyor.

Asgari ücrete yapılması beklenen olası zam oranlarına göre 24 aylık yeni doğum borçlanması maliyetleri şu şekilde şekillenecek:

Yüzde 28,4 Zam Durumunda: Aylık tutar yaklaşık 13 bin 571 lira 37 kuruşa, 24 aylık toplam maliyet ise 325 bin 712 lira 79 kuruşa yükselecek (Mevcut duruma göre yaklaşık 72 bin TL artış).

Yüzde 30 Zam Durumunda: 24 aylık toplam borçlanma bedeli 329 bin 771 lira 52 kuruşa ulaşacak.

Yüzde 35 Zam Durumunda: 2 yıllık borçlanmanın toplam maliyeti 342 bin 455 lira 4 kuruşa kadar çıkacak.

Erkek sigortalıların yararlandığı askerlik borçlanmasında ise alt sınır, brüt asgari ücretin yüzde 45’i üzerinden hesaplanıyor. 2026 yılı için en düşük günlük borçlanma tutarı 495 lira 45 kuruş, aylık tutar ise 14 bin 863 lira 50 kuruş olarak uygulanıyor. 18 aylık askerlik süresini borçlanmak isteyen bir vatandaşın şu anki maliyeti 267 bin 543 lira iken, yeni yılda bu rakam asgari ücret zammı oranında katlanacak.

Asgari ücret projeksiyonlarına göre 18 aylık askerlik borçlanmasının 2027 tablosu:

Geçmiş dönemlerde prim borcu nedeniyle durdurulan veya silinen Bağ-Kur hizmetlerini yeniden kazanmak isteyen (ihya) esnaf ve sanatkârlar ile yurt dışı borçlanması yapacak vatandaşlar da asgari ücret artışından doğrudan etkilenecek. Bağ-Kur ihya işlemlerinde prime esas günlük kazanç dikkate alınırken, ihya prim oranı yüzde 45 olarak uygulanıyor. 2027 yılı itibarıyla güncellenecek alt sınır, bu işlemleri yapmak isteyenler için maliyetleri yukarı çekecek. Bu nedenle eski tarifeden yararlanarak daha az ödeme yapmak isteyenlerin vakit kaybetmeden işlemlerini başlatması tavsiye ediliyor.

Düşük maliyetli mevcut tarifeden yararlanabilmek için son başvuru tarihi 31 Aralık 2026 olarak belirlendi. Vatandaşlar işlemlerini SGK müdürlüklerine gitmeden doğrudan e-Devlet kapısı üzerinden hızlıca tamamlayabiliyor. Başvuru işlemlerinin ardından hesaplanan borcun vatandaşa tebliğ edilmesinden sonra yasal ödeme süreleri başlıyor.

Mevzuata göre; doğum ve askerlik gibi hizmet borçlanmalarında tebliğ tarihinden itibaren ödeme için 1 aylık süre tanınırken, yurt dışı borçlanması ve Bağ-Kur ihya işlemlerinde bu süre 3 ay olarak uygulanıyor. Belirtilen yasal süreler içinde ödemenin yapılmaması durumunda başvurular iptal ediliyor ve yeni başvuru güncel (zamlı) tutarlar üzerinden yapılmak zorunda kalınıyor.

Bu bağlantı sizi https://www.urfanatik.com dışındaki bir siteye yönlendiriyor.

Kaynak: https://www.urfanatik.com/sanliurfada-emeklilik-planlayanlar-dikkat-2027-asgari-ucret-zammi-oncesi-borclanma-firsati

Exit mobile version